Den oersättliga tiden flyr så Medan vi lever, låt oss leva!


Tankeställare

Efter att ha sett en film igår om en tjej som fick Alzheimers så var jag tvungen att skriva till min mamma och säga att jag Älskar henne och hur bäst hon är!
Man inser inte hur kärt livet är tills du hamnar i situationer då livet stannar. Nått stort och avgörande händer i livet och det blir aldrig detsamma igen.

Jag tänkte idag att fasen jag måste ta vara på livet bättre och njuta mer! Ta mer hand om de underbara människor jag har omkring mig för det är ju ändå de som betyder mest. Materiella saker har faktiskt ingen betydelse utan det är de minnen och fotavtryck du lämnar och tar med dig.

När jag varit sjuk så har livet stannat av, men oavsett hur tungt det varit så är jag ändå glad för de perioderna då de gör att jag blir mer tacksam. Man får en "reality check" och slutar ta allt för givet. När man mår bra och är mitt i livet så glömmer man lätt det där med att inte ta allt för givet eller vara tacksam för det lilla i livet. Jag måste bli bättre på detta att vara tacksam. Även om jag är bra på att se det lilla i det stora så glömmer jag ibland.

Jag kommer ihåg när jag kom hem för fem år sen med två resväskor och det va allt jag hade och ägde.. Men jag byggde mig ett litet hem, fick jobb och startade företag. Är så otroligt tacksam för min mamma som har hjälpt mig så mycket och stöttat mig. Låtit mig bo hos henne medans livet var kaotiskt och aldrig stressat mig. Hade inte klarat mig utan henne. Är så tacksam för mitt jobb! Mitt första jobb jag hade och nu ett kanon jobb på ABF med en super härlig kollega! Är så tacksam för min familj som ALLTID finns där för mig i vått och torrt! Är SÅ tacksam för min pojkvän som kom in i mitt liv och gjorde det fulländat! Är SÅ tacksam för alla dessa människor jag har omkring mig som oavsett vad alltid finns där för mig. Hur kan man önska sig mer av livet? Jag fick ju det BÄSTA! Är så otroligt tacksam för att jag är hemma i Vilhelmina och känner mig 100% säker på att det är här jag ska leva mitt liv! Jag har funnit min plats i livet!

Efter min resa till Lofoten så känns det som att jag fick mer inre styrka, mer insikt om hur värdefullt allt är för mig. Nu ska jag värdera den oersättliga tiden bättre och leva ut mina drömmar. Jag ska inte säga sen utan bara göra det. Jag ska resa och se allt jag vill se, jag ska leva bättre och sundare och jag ska utveckla mitt fotograferande mer.
Nu SKA jag minnas att vara tacksam varje dag och fokusera mer på det lilla.

Många av mina drömmar har slagit in i år och jag har gjort så många roliga saker. Detta har verkligen varit ett bra år! Jag vet att mörkret kommer, men tills dess så ska jag LEVA livet fullt ut!

Två citat som betyder mycket för mig

"Dum Vivimus vivamus" - Medan vi lever, låt oss leva

"Fugit irreparable tempus" - Den oersättliga tiden flyr

Att åka till Lofoten va en av mina drömmar och nu har jag checkat av det på min lista!
Snart är min andra stora dröm uppfylld med, som är min utställning Momentum!











Kommentarer

  1. Tack for stt du delar detta Att lasa detta bygger upp mig mycket.Ja vi maste nagon gang landa och vara tacksamma och njuta livet och var dag har och nu.Du var min basta livscoach i ar Tack !!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg