Mitt första inlägg är från Mitt Ställe, Bullerforsen..


Så jag tänkte att jag skulle starta en ny fotoblogg då min gamla känns lite out of date. Här tänker jag lägga upp min bilder tillsammans med text om bilden, kanske vart den är tagen, hur dagen var då, lite hur jag gjort när jag tog den eller varför.
Det är så mycket mer till en bild än bara motivet. Känslan när man tar den, doften, ljuset, ljuden, tankar och hur man mår. En bild säger faktiskt mer än tusen ord. Men för att underlätta lite med tolkningen av den så kan det vara bra med lite text till och roligare.

Jag ÄLSKAR att bara ta min cykel och min kamera och dra ut efter någon liten grusväg, bort från allt liv och rörelse, till tystnad och lugn. Jag cyklar ofta långt men då tar det sin lilla tid med då jag ofta stannar till och fotar längst vägen.
Nästan varje dag cyklar jag till mitt ställe, Bullerforsen, och sitter där på min sten och bara njuter av Moder Naturs otroliga konstverk.
Det är verkligen ro för själen att vara där, bara jag och några fåglar som spelar, någon fisk som hoppar i vattnet och en otrolig utsikt.

Min första bild är därifrån, då det är ett av mina absoluta favorit ställen!








Kommentarer

Populära inlägg