MMA fights i San Diego och Yacht partyn! Varför inte mixa Business med Pleasure!


En annan häftig grej som jag fick göra och uppleva i USA va alla dessa MMA fights. Vi blev anställda som några av de som täckte fotograferingen och filmningen av dessa event. Epic fighting hette de som höll i detta event.
Jag va super super nervös första gången jag skulle fota detta. Jag hade ingen aning om hur jag skulle fota när det va så mörkt och att de rörde sig hela tiden. Vill ju inte ha för hög ISO så bilderna blir alldeles korniga, Men det är ju bästa sättet om man fotar i mörker och när nått rör sig samtidigt. Fick fota med mitt 50mm och försöka följa deras rörelser så gott jag kunde.

Man tog runt 200-300 bilder på kvällen så man säkert fick nån bra bild. Plus att man ville ju ha grymma bilder från varje fight så alla de som slogs fick bra bilder som de sedan kunde använda i eget syfte. Första gången blev väl bilderna sisådär men de vi jobbade för var nöjda iaf och de som slogs va exalterade över dom.
Vi var som en stor familj alla som deltog i detta event, alla kände alla. Som ett jätte nätverk i San Diego bland både fotografer, modeller, kändisar, clubägare, dj´s, designers, mäklare och många fler. Det känns ibland overkligt att jag varit en del av allt detta. Fick jobba med designers som vi fick gratis kläder av för att göra reklam, vi fotade även åt dessa privat och promota dom.

Vi fick massor av model fotouppdrag åt ringgirls tjejerna, då de hade en egen modellagentur, Epic ringgirls. Epic hade sin egen kalender med med alla dessa tjejer med så detta behövde också fotas. Alla modeller villa ha en egen portfölj av bilder så de hyrde oss att fota.
Fick träffa flera stora DJ's och va på deras spelningar. En av dom var på ett rooftop party på Nyårsafton. inte helt fel att få parta och ha kul samtidigt som man jobbade och fick betalt. Samma sak på St. Patricksday, då fick vi ALLT gratis och fick parta på en hel dag och fick betalt. Business och Pleasure i ett. Det va riktigt häftigt att träffa dessa DJ's och sen se dom växa och bli stora inom musikbranschen.

När  jag kom dit 2012 så kom jag nästan direkt från bärskogen i Sverige och direkt jag kom till SD så  for vi på ett Yacht Party med alla i Epic "familjen". Finns en video på Vimeo från detta event med.
Jag kände ingen och kände mig aningen missplacerad men träffade flera roliga å härliga människor så det va kul. Men när jag lämnade Sverige och Vilhelmina så var det sista jag gjorde att va i stugan å grilla korv å plocka bär. Och bara nån dag senare va jag på en Yacht i San Diego med modeller, fotografer, fighters, några som ägde nått sprit företag, clubägare, designers å annat folk. Det va en upplevelse verkligen! Längst ner har ni en länk till videon från MMA fighten där bilder är ifrån och  Festen.. (Både en Clean och en Dirty version.) Som sagt.. Att komma från Norrlands skogen till detta party och MMA var verkligen annorlunda..

Clean Edit Yacht Party Clean version
Dirty Version Yacht Party Dirty Version
MMA Fighten där bilder är ifrån Epic fight 16

(Jag har inte tagit denna bild men är av mig från festen)


(Lånad bild)
(Lånad bild)




















Kommentarer

Populära inlägg