Behind the Scenes på Between Bullets..



Denna fotografering är jag lite stolt över att jag fick vara med på, då den gjorde så att jag hamnade på Imdb. Nörden i mig såklart tycker ju att det va kul att hamna i stora film databasen. Jag fick ett erbjudande att få vara med som behind the scenes fotograf under en inspelning av Web-serien Between Bullets. Hade ALDRIG tidigare gjort något sånt här så jag va riktigt spänd inför detta och se hur en riktig inspelning av en serie går till.
Jag visste vilka några av skådespelarna va och hade ju självklart googlat dom för att verkligen få se vilka det va jag skulle få träffa. Och blev ju såklart inte mindre nervös

Att spela in en serie är  helt klart ÄNNU mycket mer tidskrävande än vad modellfotografering är och ibland kan jag förstå varför skådespelarna får så mycket pengar som de får. Alla omtagningar av samma replik om och om igen från olika vinklar.
Det va OTROLIGT roligt och spännande att få ta del av detta och få se hur det går till. Att försöka smyga sig bakom alla personer där och fota både skådespelarna och "crewmedlemmarna"så tyst som möjligt och inte vara i vägen på något sätt.
Första gången jag hörde avtryckarknapp ljudet så lät det som det ekade HÖGT i hela lokalen. Kändes som jag skulle sjunka genom golvet, då jag i mitt nervösa huvud trodde jag hade förstört hela scenen. Men det va mer jag som uppfattade ljudet som högt än någon annan. Och tur va väl det!
Blev inbjuden senare till ett röda mattan event för denna serie, men då va jag hemma i Sverige så jag kunde inte följa med, om än det hade varit AS coolt att få åka till LA och gå på Röda mattan.

Detta är en av de häftigaste fotograferingarna jag varit med om faktiskt!







Kommentarer

Populära inlägg