Tallbergs Broarna ..


När jag och T har varit i hans stuga i Bjärten så har vi åkt till Tallbergsbroarna och haft utflykt och fotat. Så helt OTROLIGT vackra broar!! Tre stycken bredvid varandra.
Det gjordes en Gevalia reklam där för länge länge sen, kanske kommer ni ihåg hon som hoppar bungyjump från en bro och faller genom taket på en båt. När du får oväntat besök. Den reklamen är filmad där.

Dessa bilder har jag haft i utställningsfönstret på ABF men nu hänger de på väggen i T´s stuga, finns även för beställning om man vill köpa.
Jag älskar verkligen broar och tågrälsar. Det är nått mystiskt, nått spännande, vackert och nått lite mörkt över dom Jag vet inte varför jag får den känslan att det är nått mörkt.
Det är samma sak med vägar, de är också mystiska, lite känslosamma och vackra. I somras när vi hade varit i Gäddede så körde vi över Stekenjokk hem och då var det jätte jätte tjock dimma där uppe. Så tjock dimma att man knappt såg mellan  pinnarna på vägrenen och det blev helt mörkt. MEN så vackert det va och vilka härliga bilder det blev. Lite ödesdigra men vackra ändå. Ska dela med mig av dessa bilder vid ett senare tillfälle.
T hade aldrig tänkt på att bron på första bilden är ju upp och ner, vanligtvis är ju bågarna uppåt och inte neråt. Så jag gjorde en liten rolig grej av den bilden och vände den upp och ner . Blev en rätt kul bild.









Kommentarer

Populära inlägg