Marsliden är mitt paradis på jorden..



Marsliden är verkligen ett av mina ABSOLUT favorit ställen att vara på OCH att fota på! Hösten med alla dessa fantastiska färger som blir och sen de mäktiga fjällen i bakgrunden. Som tur var så fick min familj tag i en stuga där uppe för några år sen så nu har vi möjligheten att få vara där uppe hur mycket vi vill. 

Tog dessa bilder när jag och min mamma var uppe i stugan för någon helg sen. Klev direkt ur sängen, grabbade kameran och gick ut och fotade. Det var en helt fantastiskt vacker morgon! Solen sken, klarblå himmel och det va dagg i gräset, luften var sådär klar och frisk som den blir på hösten och speciellt uppe i fjället. Man känner nästan hur hälsosamt det är för kroppen att vara där, det ger kraft och ro för själen. Inga måsten eller stress, utan man bara vaknar, äter frukost och sen tar man på sig kläderna, packar matsäcken och far ut och vandrar i fjället.

Vi har det väldigt spartanskt där uppe, inget rinnande vatten, ingen dusch och bara ett utedass. Men så ska det ju vara i en stuga, inte en massa modernitets grejer som tv, internet, dusch och toalett eller diskmaskin. Vi eldar, tänder ljus, kör frågesport och bara umgås, vandrar i fjällen eller badar på världens vackraste badstrand om vädret tillåter, på sommaren alltså.

Vi är tydligen en familj som gillar att trängas då vi under påsken och sommaren när min syster och hennes familj kommer upp från Göteborg ska tränga in oss allihopa i två små stugor. 10 st blir vi sammanlagt som ska trängas, men nu när jag har träffat min stora kärlek som också har tre barn så får vi nog ta och skaffa en stuga till eller bygga ut.

Älskar iaf detta Fantastiskt vackra ställe och älskar när vi är där hela familjen, trångt eller inte .












Kommentarer

Populära inlägg